Operativ inköpare till innovativt företag

Uppdragsbeskrivning

Nu söker vi dig som vill arbeta med inköp och supply chain med en stark teknisk prägel och som vill vara en del av ett vinnande lag!

För kunds räkning letar vi efter en driven person med erfarenhet kring inköp av både unika- och standardkomponenter, samt har en vana vid att arbeta med leverantörsrelationer, leverantörsutveckling och avtal. Du har med dig såväl förhandlingsvana som engagemang i interna utvecklingsprojekt.

För att passa i rollen behöver du kunna hantera både operationella frågor som strategiska och du har goda erfarenheter inom förhandlingar. I bagaget har du minst 2 års arbete inom inköp/Supply Chain inom industrin.

För att lyckas i denna roll bör du som person vara engagerad, initiativrik och drivas av utmaningar, samt känna dig bekväm i att ta ett stort ansvar.

Att arbeta både självständigt och i team ser vi som en självklarhet.

För detta uppdrag tillämpas en hyrrekrytering vilket innebär att kandidaten blir anställd hos Sigma Industry South i 6 månader för att sedan övergå till anställning hos kunden. Kunden i fråga finns i Malmö och utvecklar innovativa produkter i framkant med entreprenöriell anda.

Start omgående så vänta inte med din ansökan!

(Notera att det går att söka tjänsten utan bifogat CV men då behöver vi en hänvisning till LinkedIn profil.)

Grundläggande kvalifikationer

Högskoleutbildning inom inköp, supply chain management eller ekonomi.

2-3 års relevant arbetslivserfarenhet inom området.

Det är meriterande om du är ingenjör men inget krav. Dock krävs ett tekniskt intresse och en förståelse för inköpsarbete kopplat till innovativa produkter.

Yrkeserfarenhet av att läsa, skriva och förhandla avtal är ett måste för att lyckas i rollen.

Goda kunskaper i både svenska och engelska krävs, i så väl tal som skrift.

Grundläggande förståelse inom produktutveckling, logistik, materialflöden och kvalitetssäkring är meriterande. Erfarenhet som projektinköpare eller av strategiskt inköp i ett R&D intensivt företag är av högt värde.

Meriterande färdigheter, egenskaper och erfarenheter

För att lyckas i rollen behöver du vara självgående och anpassningsbar till en föränderlig miljö. Du kommer att få stor möjlighet att forma rollen och sätta din egen prägel på den. Då kunden är ett bolag i "scale-up" fas så är det en intensiv verksamhet där det händer mycket.

Vi erbjuder

Som konsult hos oss får du arbeta tillsammans med de främsta utvecklingsintensiva företagen inom svensk industri. Uppdragen anpassas alltid i möjligaste mån, för att nivån ska bli så utvecklande och stimulerande som möjligt. Omkring dig kommer du ha många duktiga kollegor och ett aktivt erfarenhetsutbyte. Vår företagskultur präglas av entreprenörskap och korta beslutsvägar. Gemenskap, engagemang och glädje är viktiga element som vi anser skapar trivsel.

Sigma Industry South AB är ett dynamiskt teknikkonsultföretag inom produkt- och produktionsutveckling som utmanar de etablerade standarderna.

Kombinationen av lång branscherfarenhet, stort engagemang, interna och externa uppdrag samt ett tätt samarbete mellan Sigmas olika verksamheter i regionen skapar ett unikt branschöverskridande växthus för ingenjörer. Med mångfald, delaktighet och entreprenörskap stärker och utvecklar vi vår verksamhet och våra medarbetare. Skulle du vilja utvecklas i denna miljö?

Mer information

Joakim Brandt
+46704699688
joakim.brandt@sigma.se

Tjänst

Operativ inköpare till innovativt företag

Kompetensområde

Mekanikutveckling, Produktionsutveckling inkl. Logistik

Plats

Malmö

Svar senast

2022-05-31

Ansök nu